Predsjednik i CEO Omege ekskluzivno za Satove i nakit podjelio je svoja razmišljanja o prošlosti i budućnosti ovog brenda, ali i švicarske industrije satova
Razgovarala Mila Bulimbašić
Predsjednik i CEO Omege Raynald Aeschlimann kao da je izašao iz neke Netflixove serije o uspješnim muškarcima. Samo što u njegovom slučaju to je stvarni život a ne fikcija, jer on je uspješan i to posebno, već više od pet godina, otkako je na čelu izuzetno uspješnog švicarskog satnog brenda, Omege. Ovaj razgovor smo započeli zajedničkim sjećanjem na predivan događaj koji je Omega organizirala prije četiri godine u Parizu, izložbu Her Time, kada smo posljednji put uživo razgovarali.
Da, vrijeme stvarno brzo prolazi! Omega je brend koji neprestano napreduje, tako da nam se prilično toga dogodilo u posljednjih nekoliko godina, od našeg posljednjeg razgovora. Na primjer, od pariške izložbe Her Time bili smo na najdubljim mjestima na Zemlji s našim modelom Ultra Deep; mjerili smo vrijeme na Olimpijskim igrama u Tokiu i proslavili smo pedesetu godišnjicu prvog sletanja na Mjesec.
Kako je Omega proživela i preživela teško vrijeme globalne pandemije?
Kao i svima, pretpostavljam i vama, pandemija nam je donijela dodatne izazove. Iako je došla potpuno neočekivano, mislim da ju je Omega proživjela prilično dobro. Proizvodeći satove od 1848. prošli smo kroz razna teška vremena tokom povijesti, ali smo uvijek pronalazili načine da nastavimo s radom. Naravno, u svemu tome veliku ulogu su odigrali naše online trgovine i komunikacija preko društvenih mreža.
U našem posljednjem razgovoru rekli ste da su vama, odnosno Omegi, emocije i priče izuzetno važni. Ako i dalje tako mislite, a pretpostavljam da je tako, koje su vaše najdraže Omegine priče?
Da, priče su vrlo važan dio Omege. Na primjer, nijedan od brendova nema nasljeđe kao što ga mi imamo. Zašto je to važno? Zato što to Omegi donosi autentičnost. Ljudi mogu vidjeti da je naš DNK originalan i to im daje određeno povjerenje pri kupovini naših satova. Teško mi je odabrati konkretnu priču, ali ako baš moram, onda je sljetanje na Mjesec 1969. bilo zaista ikonično i to je nešto na što sam jako ponosan.
Naše satove su astronauti nosili kada su prvi put stupili na Mjesečevu površinu. Činjenica da se jedna NASA oslanja na Omegu i vjeruje joj, apsolutno je najautentičnija potvrda našeg kvaliteta i pouzdanosti.
U poslednje vrijeme većina brendova ide u smjeru održive, odnosno ugljično neutralne proizvodnje – pretpostavljam i Omega?
Naravno. Tome smo pristupili vrlo ozbiljno. Na primer, naša nova tvornica satova, otvorena 2017, izgrađena je po održivim kriterijima; u njoj se koriste visokoefikasni solarni paneli, a ima i vlastiti geotermalni izvor energije.
Međutim, to je tek prvi korak – naša vizija budućnosti podrazumijeva mnogo više i zbog toga smo oformili ekipu koja će raditi na svemu vezanom za održivu i ugljično neutralnu proizvodnju.
U kinima širom svijeta se upravo prikazuje najnoviji film iz serijala o čuvenom James Bondu. Koliko znam, Daniel Craig je bio prilično uključen u dizajniranje najnovijeg modela Seamaster. Je li to točno i kako je do toga došlo?
Dobro ste upućeni. Daniel je pravi ljubitelj satova i kolekcionar i uvijek je bio vrlo posvećen Omegi u svojim filmovima. Tako smo se za naš model OMEGA Seamaster Diver 300M 007 Edition, koji je Daniel nosio u filmu Nije vrijeme za umiranje, savjetovali upravo s njim i producentima filma, i to još dok smo dizajnirali model, kako bi se sat što bolje uklopio u film.
I baš je Daniel spomenuo Bondove veze s vojskom i potrebom tog lika da nosi što laganiji sat. Otuda je naravno stigla inspiracija – titanij kao materijal i vojne oznake. A pošto Daniel voli vintage stil, jasno je odakle su došle neke stare boje i karakteristike koje su vidljive na modelu koji se pojavio u filmu.
Pročitajte više u novom broju časopisa Satovi i nakit