Urarstvo – izbjegavajte samozvane majstore

Često naglašavamo važnost redovitog servisiranja satova u vremenskim razmacima koje propisuje proizvođač. Proizvođač ujedno preporučuje urarske servise koji su educirani i opremljeni alatima, strojevima, rezervnim dijelovima i potrebnom tehničkom dokumentacijom. Cijene skupocjenih satova visoke su upravo zbog složenih konstrukcija mehanizama s puno dijelova, skupih tipskih alata pomoću kojih je moguća precizna obrada specijalnih legura i kvalitetnih materijala od kojih su satovi izrađeni.

Nadri-majstori

Servis automatskog kronografa s komplikacijama složen je postupak koji zahtijeva puno vremena i izrazitu preciznost. Za servisiranje takvih satova serviseri moraju imati pripadajuće alate, tehničke upute, potrebno znanje koje stječu na seminarima u tvornicama kao i originalne rezervne dijelove koje tvornice najčešće isporučuju samo ovlaštenim urarima. Potrebno je naglasiti da poznati brendovi za servisiranje svojih proizvoda koriste alate i maziva koji su ponekad namijenjeni samo za jedan model i da potrebnu opremu serviseri mogu nabaviti samo ako su prošli stručnu edukaciju u tvorničkom trening centru te dobili certifikat. Često u praksi nailazimo na oštećenja nastala zbog neprimjerenog i nestručnog interveniranja na satnim mehanizmima što osim lošeg rezultata umanjuje i vrijednost sata. Takve su pojave u pravilu vezane za samozvane „majstore“. Radi nestašice novca ljudi često nasjednu lažnim  pričama kako postoji „netko“ tko radi u pola cijene. Loša je navika nekih ljudi da razmišljaju o popravcima koji se rade u „fušu“ gdje „nadri-majstori“ pokušavaju popravljati po metodi „pogrešaka i pogodaka“, a umjesto originalnih rezervnih dijelova improviziraju s nekvalitetnim generičkim dijelovima ili uopće ne mijenjaju istrošene. Rezultat tako obavljenog „posla“ u pravilu je uvijek nezadovoljavajuće stanje sata, koji da bi bio precizan i ispravan mora ponovno na popravak.

Cijeli članak pročitajte u novom broju Satova i nakita!